"​De aanhouder wint"

​Op Youtube vind je video's waar wordt aangegeven dat succes voor het oprapen ligt. Even een blog schrijven en een autoresponder installeren en klaar. Niets is minder waar.


Echter, wanneer je de juiste gereedschappen gebruikt en je maakt de juiste stappen dan is er heel wat te bereiken.  


Albert Buschgens

​​Acht (8) onderdelen zul je op elkaar moeten afstemmen om succesvol te zijn. Als je ze ziet dan zul je het eenvoudig begrijpen en moeiteloos toepassen. Maar... focus!

​Het wiel van fortuin

​De achter onderdelen die helder moet zijn en ingeregeld om succes binnen handbereik te hebben

  • ​Passie
  • Product
  • ​Publiek
  • ​Prijs
  • ​Plaatje
  • ​Promo & potentie
  • Portemonnee
  • ​Praatje

​​De stappen

​Passie
​De passie heeft te maken met jouw WAAROM vraag. Dit is de motor. De energie! Waarom doe je wat je doet? Middels de persoonlijkheidtest metaprogramma's zijn we in staat om uit te zoeken wat bij jou een vonk of een hupje doet ontstaan.

Product
​Nu kun je een passie hebben, maar is er nog de vraag of jouw product wel datgene is dat de klant nodig heeft. De klant vraagt: What's In It For Me (W.I.I.F.M.). Welk probleem los jij op voor je klant?

​Publiek
​Nu weet je wie je bent, wat je wilt en dat je een product hebyt dat problemen oplost voor je klant. Nu moet je een laserfocus hebben richting de meest specifieke klanten. Hoe beter gericht, des te meer succes je zult hebben.

Prijs
​Ben jij in staat de waarde goed te omschrijven? Kun jij goed uitleggen wat je allemaal krijgt en wat dat voor iemands dagelijks leven zal beteken? Het gaat niet om de prijs (euro's), maar de waarde die het brengt. Hoe krijg jij met de perfecte sales letter jouw klant overtuigt? Een auto geeft bijvoorbeeld vrijheid, wat geft jouw product?

Plaatje
​Wat doe je aan branding? Hoe wil jij gezien worden? Waar sta jij voor? Hoe druk jij dit uit. Ook kleinere bedrijven kunnen veel profijt hebben bij goede branding.

Promotie
​Als je de eerste stappen zijn gemaakt gaan we verder met de promotie. Ga je offline of online adverteren. Gebruik je FB, Youtube, Twitter, LinkedIn of andere kanalen. Misschien wil je wel flyers in de bus stoppen. Wat past bij jou?

Heb je een goede weggever (Lead Magnet - Ebook, cursus, checklist, training, enz.) om mensen naar je bedrijf te trekken en zo hun email en naam te krijgen. Het is belangrijk om hun vertrouwen te winnen. Zie KLTV.

​Heb je een goed ingeregelde mail-machine waarmee je campagnes kan maken en voorgeprogrammeerde automatische mails kunt sturen. Eén keer inregelen en klaar.

Portemonnee
​Nu kunnen mensen op je website komen, je E-book downloaden en mails ontvangen. Maar het gaat erom dat ze klant worden. Hoe zet je nu bezoekers om in klanten. Hun kun je meten waar welke bezoeker komt en hoe lang. Hoe kun je bezoekers extra mails sturen zodat ze alsnog kopen. Welke betaalknoppen moet je installeren zodat de klant eenvoudig kan betalen.

Praatje
​Wanneer er eenmaal gekocht wordt dan hoop je dat jouw klanten je producten waardevol vinden en dat ze een ambassadeur worden voor jouw bedrijf. Vraag altijd hun feedback en vraag of je dit mag plaatsen.

​Doorzetten
Als jij al ondernemer bent, waar klemt dan de schoen? Wanneer je de bovenstaande stappen allemaal goed ingeregeld hebt en je blijft met een laserfocus de resultaten checken en bijsturen, dan is succes verzekerd. Heb een lange adem en gebruik een coach om snelle stappen te maken.

Vanaf 1993 startte ik alleen in een klein kantoortje, maar ik had en passie en doel. Bijna 24/7 werkte ik aan mijn succes. Stap voor stap werd ik herkent, tot er een kritische massa mij herkende en plots zat ik in Singapore voor een mega opdracht. Focus, focus, focus en ook plezier.

​Win de waardering van de klant

​K.L.T.V.

​Alle stappen van koude klant tot koper heb jij zelf ook ondernomen, toch?

Je leert eerst iets kennen (vaak via via, of via een reclame). Je hoort er steeds meer over - of de slimme marketing campagne weet jouw onderbewuste te raken - ​en je begint het wel wat te vinden. 

​Je probeert het eens een beetje, of je hoort van een bekende dat het goed is en dan ga je er voor.

​Wanneer het bevalt dan vertel je ook aan anderen hoezeer je het waardeert. En of dit nu een product of dienst is, dat maakt niet uit. 

​Om van Kennen naar Waarderen te gaan, kan snel wanneer je werkt aan rapport. Dit betekent dat jij weet wie je bent en de klanten selecteert die goed aansluiten.


Business Growth Mindmap

Bekijk de mindmap en check je eigen stappen.


Heb je het idee dat jij, je collega of je team wel wat inzichten kunt gebruiken om meer uit te zakelijke uitdaging te halen, dan kan ik contact met je opnemen. We kunnen dan doornemen of ik uitkomst kan bieden voor deze uitdaging. Bel of mail.